OBIČAJI

12:50:00

Hello blogoljupci,

trećom nedjeljom adventa sve smo bliži Božiću. Uživam u pripremi, razmišljanju o dekoracijama, kolačima, darivanju, ma svemu. Nadam se da je  kod Vas također raspoloženje na nivou i da istinski upijate čar najljepšeg mjeseca. Ove nedjelje priču nam je napisala jedna Marija, ovoga puta iz Preloga.

BADNJA VEČER 

Dolazim iz malog međimurskog grada Preloga. Kao i sva druga mjesta, gradovi i obitelji i mi imamo svoje božićne običaje.
U ovoj priči ću Vam opisati naše običaje koje provodimo na Badnjak.

Jutro je, svi se budimo i polako pripremamo sve za Božić. Veselo se spremaju kolači, meso i ostale stvari kako bi ugođaj bio što ljepši.
Nakon ručka vrijeme je za obiteljsko kićenje bora koje nam svima donese veliku radost. 
Kada završi kićenje bora svi se okupe u sobi, a glava obitelji donosi sijeno, kukuruz, grah i posveti cijelu kuću. Zatim počne "bajati", a nakon toga svi skupa izmolimo "Oče naš" i krećemo za stol večerati. Na stolu se nađu bakine delicije kao što su: klecinprot i voćni kompot. 
Kod nas su dvije mise, u 20:00 i 00:00 h. Moji roditelji odlaze na prvu misu, a ja ih očekujem doma.
Za to vrijeme pripremam večeru i postavljam stol kako bi svi u miru i veselju večerali nakon povratka sa mise.
Na stolu se najčešće nađu: meso,luk, francuska salata, hren... 
Moj odlazak na misu je u ponoć, a kada se vratim moji već spavaju ali je običaj da svijetlo ostane goriti cijelu noć.

*Bajanje: 
Na to mlado leto, zdravi i veseli
Tusti, debeli, kak jeni jeleni
Daj nam Bog koniće, vuliće, puriće, ročiće, 
drobno drombnino, debelo slanino,
daj Bog mira i blagoslova kući ovoj.
Amen

Klecinprot- slatki kruh sa dodatkom suhog voća o čemu više možete naći na internetu.

Hvala Mariji na ovoj divnoj priči jer sam sada bogatija sa znanjem o još više običaja. Nisam znala za bajanje, a bome ni za Klecinprot. Ova rubrika me obogatila, produbila moju ljubav prema domovini i ljudima te raspršila punooo čarolije koja će trajati u prosincu.

Želim Vam laku noć i lijepe snove.

"Moje note i moj svijet" 






You Might Also Like

0 komentari

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images