VIKEND AVANTURA

10:14:00

Mjesec dana sam iščekivala posjet sestri, taj vikend pun druženja, smijeha i zajedničkih trenutaka. Druga stvar, to mi je velika prilika da posjetim Kvarner. Volim otići u Rijeku i u okolna mjesta koja su blizu. Trudimo se uvijek razgledati različite destinacije. Prošli put smo na Krku posjetili Njivice i Malinsku, ovaj put Bašku! Bili smo navečer u Opatiji i u nedjelju se kupali u Kostreni. Zaista čaroban vikend.

Koja je prednost odlaska na more vikednom?!? Prednost je što u dva dana pokušaš što više toga razgledati i iskoristiti ih 100 %. Kad dođeš na more na duži period, usidriš se i nikud ti se ne da. Naravno ovisi kakav je tko tip. Ali svaki put kad dođem za mene je to novo iskustvo! Iako idem u istom smjeru, još jakoo puno toga nisam vidjela. 

Uputili smo se u petak oko 18:30 h iz Velike Gorice. Išli smo dragi, naš prijatelj i ja. Sat i pol kasnije bili smo na odredištu! Izljubila sam se i izgrlila sa sestrom onako čvrsto i puno ljubavi kao što to inače je. Večerali smo i put pod noge u Opatiju! Šetali smo Opatijom i upijala sam svaki pogled prepunih ulica i turista. Sve je izgledalo kao festival salse. Kada bi promatrao svaki korak, svaku kretnju, dobio bi šarenu i veselu sliku. Od onih koji pjevaju i zabavljaju se, do uličnih svirača i pjevača koji svoj zadnji atom snage koriste kako bi ugrabili koju kunu. Umjetničkih djela i kreativaca ima na sve strane. Pustili su u svijet rad svojih ruku nadajući se da će ljudi cijeniti i prepoznati ono što su stvorili sa toliko ljubavi i žara. Nađe se i poneki prosjak, čije oči vape za normalnim životom. Znam da ih ima svakakvih, ali ja nisam dostojna da nekome sudim, jer nikad ne znam šta je zapravo netko ostavio i kroz što je prošao. Opatija je puna prekrasnih hotela i vrtova koje je čine raskošnom i glamuroznom. Stanovnici bi rekli da griješim, ali moja percepicija je drugačija. Jedna dama s dostojanstvom, simbol Opatije uvijek stoji vjerno čekajući ribare i mornare i pružajući im nadu i simbol doma. Ona je zaista nevjerojatna i graciozna silueta. Prošetala sam duž Lungomarea i napunila baterije za dan koji slijedi :)



U subotu 8. kolovoza nakon neprospavane noći i noćne mori o zmijama, probudila sam se poletna. Jednostavno iz razloga zato što sam znala što me očekuje. Doručkovali smo, popili kavu i uputili se na Krk. Na cesti je bilo gužve, kao i na putu prema mostu. Pretpostavljamo da se nešto desilo jer je bio obilazak, iako smo na kraju došli do zaključka da je sigurno radi gužve. Nije ni bitno, malo nam je više vremena trebalo, ali smo i stigli na odredište što je najvažnije. Krk je najveći otok na Jadranu (40 578 ha) i pun je lijepih mjesta, ali ja sam posjetila zasad dva, Baška mi je treće. Kad smo stigli u Bašku, uhvatio me onaj adrenalin od novog, nepoznatog i neistraženog. Prekrasna je. Baška je smještena u dolini, zaljevu na čiji pogled zastaje dah. Šljunčana plaža koja se prostire na 1800 metara zaista je nešto zadivljujuće. Nije ni čudo što je primamljivo mjesto za turiste. Gastronomska ponuda je na nivou. Cijene jesu visoke, ali tako je kod nas svugdje. Netko si može priuštiti netko ne. No kad ideš negdje, s nekim novcima i troškovima moraš računati. Jela sam pržene lignje i pomfri, a uz to zelenu salatu. Treba plivat cijeli dan. Kupali smo se koliko god smo mogli, a onda smo išli u razgledavanje mjesta. Očaravajuća mediteranska arhitektura, prozorske škure, balkoni, terase i samo uređenje mjesta je zaista očaravajuće. Kulturno- povijesne znamenitosti su izvanredne. U Jurandvoru je kraj Baške 1851. godine pronađena  Bašćanska ploča. zahvaljujući bašćanskom kleriku Petru Dorčiću. Napisana je glagoljicom i glasi: "1100. U ime Oca i Sina i Svetoga Duha. Ja opat Držiha pisah ovo o ledini koju dade Zvonimir, kralj hrvatski, u svoje dane svetoj Luciji. I svjedok mi župan Desimir Krbave Mratinac u Lici, Pribina poslanik u Vinodolu i Jakov na otoku. I tko to poreče, neka ga prokune bog i 12 apostola i 4 evanđelista i sveta Lucija Amen. A tko ovdje živi, neka moli za njih Boga. Ja opat Dobrovit sazidah ovu crkvu sa svojom braćom devetoricom u doba kneza Kuzme koji je vladao svojom krajinom. A bijaše to u vrijeme Mikula u Otočcu sa svetom Lucijom zajedno."
Od znamenitosti još možete pronaći Bašćansku stazu glagoljice, Crkvu Sv. Lucije u Jurandvoru, Kapelu Sv.Marka, Crkvu Sv. Ivana Krstitelja, Crkvu Majke božije Goričke, Crkvu Sv Trojice.
Turizam je prošle godine proslavio 110 godina, a prvi hotel je sagrađen 1904.g.
Bodulski vrt i Akvarij su vrijedni posjete iako ja nisam imala prilike. Jednostavno nije bilo moguće sve obići u jednom danu
Ukoliko želite još neke informacije o ovoj općini i mjestu potražite na:http://tz-baska.hr/ 
O ljepoti će posvjedočiti sljedeća galerija, a mi smo se zabavili, naplivali i nahodali.

















Nedjelja 9. kolovoz 2015. g

Zadnji dan smo odvojili samo za kupanje. Kostrena je jako blizu Rijeke i ima prekrasne plaže. Kostrena je popularno primorsko mjesto prvi puta spomenuto u 15. stoljeću. Smještena je u neposrednoj blizini grada Rijeke, uokvirena uvalom Martinšćica i Bakarskim zaljevom. Kostrenski poluotok dužine je 10 km i blago se spušta prema obali. Cijelim putem se protežu plaže koje ljeti posjeti na tisuće kupača. Najpoznatije su one u uvali Žurkovo, zatim Smokvinovno, Svežanj, Spužvina, Podržaica , Nova voda i Perilo. Blaga klima i krško područje s mediteranskim biljem obilježja su ovog mjesta. Meni se jako svidjelo jer zbilja možeš birati gdje ćeš se kupati, a imaš osjećaj da plažama nikad kraja. Prekrasni su pogledi na krške stijene i na more. Nakupali smo se, nahodali, napili i najeli. Gastronomska ponuda je izuzetno skupa, stoga mislim da većina ljudi nosi sa sobom jelo i piće. Ima jako slatkih kafića i pokoji rtestoran. 
Od Kostrene nemam baš nekih slika jer sam uživala u kupanju, a nije nam tko imao čuvati uređaje :)

 Nakon vikend pustolovine, za nijansu tamniji, sa umorom u očima i osmijehom na licu pozdravili smo moju sestru i krenuli nazad :)
Volim ovakve vikende, jednostavno su postali dio naše tradicije. Nas mladih i želim da njegujemo to koliko god je moguće. Vremena jesu teška, ali ne smijemo si uskraćivati te sitne užitke koji nam ispunjavaju dušu i srce toplinom. 

Mogla bih još toliko toga napisati, ali ovo je post, a ne knjiga, pa stoga vas pozdravljam i hvala što pratite moj mali dio svemira :)

 
 

You Might Also Like

0 komentari

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images