SENZOMOTORIČKE IGRAONICE ZA BEBE

07:21:00

Pošto na blogu pišem o zanimljivim temama i inovacijama, ovaj put sam se odlučila za nešto edukativno, drugačije i posebno. Ugostila sam Ivanu Štedul dipl. fizioterapeutkinju iz neurološkog područja i prvostupnicu radne terapije. Ivana i njeni suradnici su ljudi koji stoje iza inovativnog i nadasve zanimljivog koncepta pod nazivom: "Senzomotoričke igraonice za bebe" Otkad sam počela pisati blog, jedna od velikih želja mi je bila predstaviti odgojno-obrazovnu temu koja je dostojna svake pažnje, djela i riječi .Živimo u vremenu kada nije sramota znati više o djetetu. Po meni je sramota ne znati i zanemarivati. Sve se u potpunosti promjenilo, a samim time treba i koncepcija i stajalište mladih ljudi.  Pitala sam Ivanu sve o "Senzomotoričkim igraonicama za bebe", njenoj udruzi "STOPE" za inkluziju i kreativan razvoj te o stajalištu o odgoju i obrazovanju u RH!?! Opisala nam je sve zanimljivosti, uvela nas u koncept, pa i dala pokoji savjet.


"Kad sam rodila svog prvog sina Filipa shvatila sam da je kao beba bio dosta iritabilan. Dugo bi plakao, teško se smirivao, spavao je po 20-ak minuta i odmah se budio, smetali su mu glasni zvukovi, a uz sve to je imao i jake kolike. Kako sam po struci radni terapeut, počela sam s njim provoditi sve aktivnosti koristeći baby handling i sve znane tehnike koje sam inače koristila u terapijskom radu s djecom s poteškoćama. Ono što se pokazalo produktivnim, zapisivala sam i pamtila. Jakov se rodio 2 godine kasnije u 36.-tom tjednu. Kako je bio hipoton odmah po povratku iz bolnice sam započela s provođenjem radnoterapijskih aktivnosti s njim. U međuvremenu sam diplomirala na Specijalističkom stručnom diplomskom studiju fizioterapije (neurološki modul) i završila nekoliko dodatnih edukacija iz područja radne terapije. Svi korišteni pristupi su se pokazali djelotvornima te sam ih odlučila dalje prosljeđivati u vidu edukacija za roditelje kroz Senzo-motoričke igraonice za bebe i djecu©. Ideja je, zapravo, došla od meni bliskih ljudi koji su imali prilike pratiti moje sinove od rođenja. U radu s njima sam koristila i elemente dramskih metoda jer je Udruga STOPE, unutar koje provodimo aktivnosti s bebama, osnovana s ciljem upotrebe dramskih elemenata i metoda u terapijske, rehabilitacijske i edukacijske svrhe, što se pokazalo izvrsnim za razvoj govora (Filip je znao reći „otorinolaringolog“ u dobi od 1.9 godina, a Jakov je malo kasnio pa je to mogao s 2.2, no opraštamo mu jer se ranije rodio ). Gita je naše 3. dijete (i napokon curica) i također prolazi cikluse Senzo-motoričkih igraonica za bebe©. Trenutačno ima 5 i pol mjeseci i fali joj dan-dva do puzanja.
Senzo-motoričke igraonice za bebe i djecu© su zaštićen koncept radnoterapijskih aktivnosti jedinstvenih u cijeloj Republici Hrvatskoj, koje za cilj imaju poticanje optimalnog fiziološkog razvoja beba i djece. Radna terapija je zdravstvene djelatnost kojoj je cilj postizanje što veće klijentove samostalnosti u svim aktivnostima dnevnog života.
Cilj je educirati roditelje o pravilnom postupanju s bebom u dobi od 2 i pol mjeseca do godinu dana starosti te im pokazati aktivnosti koje pomažu njihovu motoričkom, senzoričkom, emocionalnom i kognitivnom razvoju. Razvoj je logičan, ide kroz faze koje se ne smiju preskakati. Ponekad vratimo bebu na nižu fazu razvoja, ako je određenu aktivnost naučila krivo te zatim učimo ispočetka pravilno. Najčešći primjer je ukoliko je beba naučila pasivno sjediti kad je tako postavite, a ne zna sama doći do sjedećeg položaja. U tom slučaju je vraćamo u potrbušni i bočni položaj na podu (što im nije drago) i učimo pravilno posjedanje.
Radimo u grupi od po 5 beba i roditelja, a bebe grupiramo po njihovim trenutačnim mogućnostima. Svaki ciklus se odvija 4x mjesečno (2x u 2 tjedna) po 45 minuta i ono što roditelji nauče trebaju nastaviti provoditi kod kuće. Senzo-motoričke igraonice za djecu© su nastale kao logičan nastavak Senzo-motoričkih igraonica za bebe©. Sve aktivnosti provodimo na adresi Dubovac 5 u Karlovcu.
Prve Senzo-motoričke igraonice za bebe© održane su u lipnju 2013. godine u dnevnom boravku stana u Karlovcu u kojem smo tada živjeli s 5 lopti i nekoliko prostirki. Novac od naplaćenih igraonica smo ulagali i još uvijek ulažemo u opremu, koja je izuzetno skupa. Sve ostalo je povijest. Preko 200 roditelja i djece je prošlo kroz naš program, što grupno, što individualno, a vjerujem da bi brojka bila veća da smo imali bolje uvjete i da smo mogli dobiti gradski prostor. Svoj vlastiti prostor smo dobili tek u prosincu 2014. godine kupivši obiteljsku kuću. U planu je renovacija donje etaže kako bismo dobili pravu veliku dvoranu jer, osim s bebama i djecom u Udruzi STOPE, provodimo individualnu i grupnu rehabilitaciju kod neuroloških stanja i motoričkih problema, a od jeseni je u planu rad s trudnicama, ženama nakon poroda i aktivnosti kod bolnih sindroma kralježnice. Ono što nas koči je uvijek financijske prirode, no svakako ne mislimo odustati.
Odgoj i obrazovanje u RH je tema o kojoj bi se mnogo moglo reći, no to bih prepustila Mr. Bogdanki Conjar, Martini Perković i Pavici Stunić, koje su stručnjaci za to područje u Udruzi STOPE. Nakon studija sam radila u jednom gradiću u Irskoj te sam imala priliku vidjeti kako kod njih funkcionira cjelokupan sustav obrazovanja. Ono što mi se svidjelo zapisivala sam. Trenutačno sam zaposlena u Srednjoj školi Topusko, a u podučavanju svojih stručnih predmeta koristim elemente dramskih metoda. Mogu reći da je većina učenika dosta dobro prihvatila takav interaktivni i kreativniji oblik rada, iako ponekad nisu raspoloženi za aktivno sudjelovati.
A savjet za buduće roditelje? Nemojte se bojati stalno i ponovno učiti, pogotovo od vlastite djece.


Ukoliko ste zainteresirani znati više ili možda upisati svoje dijete ,informacije možete dobiti na:www.stope.hr i na https://www.facebook.com/pages/Senzo-motori%C4%8Dke-igraonice-za-bebe/550511018389879?fref=ts 






Na kraju svega možemo konceptu i stvaraocima poželjeti rad i razvitak uz puno zanimljivih i poticajnih projekata :)

You Might Also Like

0 komentari

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images